Чому жінки почали голити тіло
Попри те, що сучасний світ вже показує готовність підтримати сміливе рішення «сказати НІ голінню пахв, ніг та інтимної частини тіла, більшість жінок ну ніяк не може розлучитися з бритвою і залишити своє тіло в стані натуральної «кудлатості». Але хто ж став прабатьком фішки з голінням і змусив увесь світ повірити в те, що «неголені» це соромно?
Передісторія. Як не дивно, історія видалення волосся на тілі сягає своїм корінням до витоків людської цивілізації. Отже, короткий історичний екскурс у «гоління»:
- Кам'яний вік - первісні чоловіки та жінки голили голови та обличчя загостреними каменями для того, щоб відрізнятись від тварин.
- Жителі Стародавнього Єгипту та Індії (приблизно 3000 до н.е.) позбавлялися рослинності на більшій частині своїх тіл використовуючи для цього метод близький до вощення.
- Римські жінки з багатих родин користувалися для видалення волосся пінцетами, пемзою і депіляторами.
- XX століття змусило американок видаляти волосся на тілі – своєрідна данина модним тенденціям.
Ми не будемо йти в глибоке минуле, щоб розбиратися, що змушувало голити тіло жінок стародавніх цивілізацій. Але, двадцяте століття стороною не обійдемо і постараємося знайти винуватця традиції, яка ось уже десятиліття змушує жінок голити ноги та пахви.
Невже Жилет?
Більшість наших сучасників приписує популяризацію голених ніг і пахв саме американському винахіднику Кінгу Кемп Жіллетту. Але мало хто знає, що значною мірою початку ери видалення волосся сприяв Чарльз Дарвін, який написав у 1871 книгу «Походження людини».
Видання переважно популяризувала його теорія про природний відбір. І в одному з розділів автор наголосив на тому, що саме відсутність зайвої рослинності на тілі і є однією з основних відмінностей між людиною та її попередником – мавпою.
Він вважав, що поява практично позбавленої рослинності на тілі людини пов'язана зі своєрідним конкурсним відбором. Партнери, які були менш «кудлатими» вважали один одного сексуальнішими та спарюючись між собою, стали родоначальниками людства. Через такі міркування вже до початку 1900-х серед білих американок із середніх та вищих верств суспільства запанувала думка, що гладка шкіра є основною ознакою жіночності.
Подальший розвиток тенденції голити волосся
Попри те, що багато хто сприйняв теорію Дарвіна всерйоз, початок XX століття через свою скромність і відносну цнотливість не дозволяв жінкам (втім, і чоловікам) того часу навіть вимовляти на людях слово «пахви». І тільки з появою суконь без рукавів, що швидко увійшли в моду, модний на той час журнал «Harper's Bazaar» делікатно висловився про необхідність видалення небажаного волосся.
І тут, як кажуть, почалося. До 20-го року традиція голити пахви стала обов'язковою. У 40-ві з їх короткими спідницями та тенденцією носити їх без панчох стало обов'язковим і гоління ніг.
Саме в цей проміжний період (1915) Кінг Кемп Жіллетт відразу ж за чоловічою одноразовою безпечною бритвою випустив інноваційний продукт - першу безпечну жіночу бритву. Саме вона і стала початком проблеми – волосся на тілі почало вважати непристойним.
На цьому етапі естафету просування оголеної гладко виголеної шкіри прийняла Її Величність Реклама. Повною мірою їй допомагала і мода, яка стала набагато більш фривольною. Milday Decollete Gillette - інноваційний винахід короля бритв просувався рекламними слоганами, що свідчили, що гладко виголені пахви - це невіддільна частина правил хорошого тону. Однією із головних ключових фраз рекламних слоганів стала «жінки всього світу» з гладкою шкірою.
Ось вона то й спричинила появу спочатку тисяч, а потім і десятків тисяч дам, які не бажали зганьбитися, поставши перед суспільством з неголеними ногами чи пахвами. Після Другої світової війни ідеалом краси стала Бетті Грейбл та її гладко виголені ніжки.
Хто винен
Посаджене зернятко росло дуже швидко. До рекламної компанії приєдналися усі модні на той час журнали. Вони закликали своїх читачок завжди залишатися в тренді та захищати себе від незручних ситуацій. Під такими малося на увазі поява на публіці неголеною.
Розвиваючись та удосконалюючись рекламні слогани змінювалися один за одним. Вони по черзі говорили то про страх не визнаності та самотності, то про неможливість знайти особисте щастя, то про зниження сексуальності. І причиною всіх цих бід реклама називала саме неголені ноги, пахви та інтимну зону.
Так що, як не крути, а жінки стали позбавлятися зайвої рослинності саме через гіпнотичну дію рекламних слоганів, покликаних збільшити популярність найбільшої корпорації з виготовлення бритв – Gillette.